Strunné oddělení

Vyučující

nic

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Lehotský Andrej, DiS. art. (vedoucí oddělení)

vyučuje: hru na kytaru, hru na elektrickou kytaru

e-mail: lehotsky.a@zusbm.cz

Bc. Dufek Marek, DiS.

Absolvoval obor hra na baskytaru ve třídě Martina Lehkého na Vyšší odborné škole Jaroslava Ježka v Praze. V současné době je posluchačem magisterského studia hry na jazzový kontrabas ve třídě Macieje Garbowského a Adama Kowalewského na Hudební akademii Karola Szymanowského v Akademia v Katovicích (Polsko). Podílí se s kvartetem Vlastimila Šmídy na projektu Televize Noe – Letem jazzem. Je členem několika hudebních uskupeních jako Jan Kavka Trio, 4P, MACH (kapela Martina Chodúra). Spolupracuje s muzikálovým orchestrem Národního divadla moravskoslezského v Ostravě.

vyučuje: hru na kytaru, hru na akustickou kytaru, hru na elektrickou kytaru, hru na basovou kytaru a hru na kontrabas

e-mail: dufek.m@zusbm.cz

Erneker Lubomír

vyučuje: hru na kytaru

e-mail: erneker.l@zusbm.cz

Hanus Pavel, DiS.

Absolvoval obor klasická kytara ve třídě Mgr. art. Tomáše Vávry na Janáčkově konzervatoři v Ostravě. Je zakládajícím členem a kapelníkem dnes již neexistující kapely After Dark.  Je členem legendární kapely Citron a doprovodné kapely zpěvačky Tanja. Účastnil se projektu Bohemian metal rhapsody. Spolupracuje s tuzemskými i zahraničními umělci jako Lucie Bílá, Kamil Střihavka, Aleš Brichta, Roland Grapow a další. Společně koncertuje také s kapelami jako Sabaton, Axxis, Tublatanka a další. V roce 2018 vydal sólové album MCMLXXXVII. Věnuje se také hře na bicí nástroje a zpěvu.

vyučuje:           hru na kytaru, hru na akustickou kytaru, hru na elektrickou kytaru a kapelu O.P.E.R.A.
e-mail:              hanus.p@zusbm.cz
facebook:        https://www.facebook.com/PavelHanus1987/
youtube:          https://www.youtube.com/user/pavelhanus
instagram:      https://www.instagram.com/pavelhanus87/
web:                  https://www.pavelhanus.com/

Chmiel, Marek

Vyučuje:  Hru na kytaru
e-mail:              chmiel.m@zusbm.cz

Krpel Vojtěch, DiS. (koordinátor na ZŠ Těrlicko)

vyučuje: hru na kytaru, hru na akustickou kytaru, sólový zpěv

e-mail: krpel.v@zusbm.cz

O nás

Naše kytarové oddělení nabízí 4 různé nástroje – studijní zaměření. Jelikož se jednotlivé druhy kytar navzájem tak odlišují nejen barvou tónu, zvukem, ale hlavně rozdílnou technikou hry, dalo by se k nim přistupovat jako k různým hudebním nástrojům, ač je spojuje společný název – kytara.

Studijní zaměření: Hra na kytaru

Klasická kytara, kytara španělského typu, je hudební nástroj velice oblíbený. Uplatnění nacházíme (a u nás nabízíme) v sólové a komorní hře, například v kytarovém orchestru. Kytaru lze však využít i ve spojení s jinými nástroji či zpěvem. Spolu objevíme různé žánry hudby od samotných počátků přes renesanci či hudbu klasickou, romantickou až po hudbu moderní. Zde je pro kytaru typické i španělské flamenco nebo jazz. Při výuce však nezapomínáme ani na to, co je žákům nejbližší, a to jsou písně – ať už lidové či populární. Velice pestré zvukové možnosti v barevnosti a dynamice jsou dány nylonovými strunami a prstovou technikou hry. Odměnou za trpělivost a pečlivost při studiu je pak možnost vyjádřit se množstvím barev, nálad a svých pocitů. Široké výrazové možnosti, spolu s vlastnostmi jako je snadné přenášení a relativně nízké pořizovací náklady, předurčují klasickou kytaru španělského typu jako výbornou volbu hry na hudební nástroj.

Studijní zaměření: Hra na elektrickou kytaru

Elektrická kytara je hudební nástroj rozšířený a populární vzhledem k uplatnění. Najdeme ji u nás v ZUŠ nejenom v sólové hře, ale také ve spojení s dalšími nástroji v souborech či kapelách. Žánrové možnosti mohou zahrnovat jazz, blues, rock, metal a další. Je však třeba počítat s tím, že elektrická kytara v rámci svého dalšího dovybavení potřebuje kombo, nebo zesilovač (zvaný hlava), reprobednu, popřípadě další efekty. Díky nim rozšiřujeme pestrost ve zvukové barevnosti. Způsob hry je převážně trsátkem. Široké možnosti a její vlastnosti předurčují elektrickou kytaru jako moderní volbu pro studium hry na hudební nástroj.

Studijní zaměření: Hra na basovou kytaru

Basová kytara je hudební nástroj moderního charakteru, který díky hlubokému vyznění najde uplatnění v širokém spektru hudebních stylů. Stejně jako kytara elektrická, kterou na první pohled může připomínat. Má ale masivnější tělo, delší krk a tlustší struny. Úkolem basové kytary je hrát basovou linku. Spolu s bicími nástroji tak může utvářet základ rytmu a zároveň podporovat harmonii v kapele. Basová kytara se v některých žánrech proslavila i jako sólový nástroj /jazz, latin, funky/ a naši žáci ji s oblibou hrají a zvládají. Volba hry na hudební nástroj? Basová kytara je určitě zajímavou volbou.

Studijní zaměření: Hra na akustickou kytaru

Akustická kytara je velmi populární a rozšířená, bývá někdy nazývána jako westernová nebo folková. Uplatní se v doprovodné, ale i sólové hře, ve spojení se zpěvem nebo i kapelou. Zvonivý zvuk kovových strun tvoříme trsátkem, prsty, někdy i prstýnky. Pestrost žánrových možností zahrnuje country, folk, také pop, případně i jazz, blues nebo další styly. Vzhledem k rozměrům nástroje a fyzické dispozici žáka lze u výuky užít i nástroje klasického-španělského typu v menších velikostech. Vlastnosti předurčují akustickou kytaru jako alternativní volbu studia hudebního nástroje.

U všech čtyřech možností volby nástroje – studijního zaměření dbáme, aby zvládnutí základů bylo úspěšné, trpělivým přístupem pečujeme o celkové rozvíjení nejen žákovy hudebnosti ale i osobnosti.

Skip to content