Oddělení přípravné hudební výchovy a hudební teorie

Vyučující

nic

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Mgr. Klímová Jana (vedoucí oddělení)

vyučuje: přípravnou hudební výchovu a hudební nauku (ul. Sadová a ZŠ Frýdecká) a sólový zpěv

e-mail: klimova.j@zusbm.cz

Husníková Vendula (vedoucí oddělení smyčcových nástrojů)

Vyučuje: hru na housle, hudební dílničku, přípravnou hudební výchovu, hudební nauku (ul. Sadová, ZŠ Mládežnická)

e-mail: husnikova.v@zusbm.cz

Krplová Monika, DiS.

vyučuje: přípravnou hudební výchovu a hudební nauku (ZŠ Těrlicko), 

e-mail: krplova.m@zusbm.cz

MgA. Riemer Stanislava (statutární zástupkyně ředitelky, koordinátor na ZŠ Mládežnická)

MgA. Riemer Stanislava (statutární zástupkyně ředitelky, koordinátor na ZŠ Mládežnická)

Absolvovala obor hra na příčnou flétnu ve třídě MgA. Jiřího Bystroně na Janáčkově konzervatoři v Ostravě. Poté vystudovala obor hra na příčnou flétnu taktéž ve třídě MgA. Jiřího Bystroně na Fakultě umění Ostravské univerzity. Během studia byla členkou flétnového tria, dechového tria a dechového kvarteta. Orchestrální praxi získala hrou ve studentském symfonickém orchestru Janáčkovy konzervatoře.

vyučuje: přípravnou hudební výchovu, hudební nauku (ZŠ Mládežnická), hru na zobcovou a příčnou flétnu

e-mail: riemer.s@zusbm.cz

O nás

Stejně jako se v základní škole učíme českou abecedu, abychom uměli číst a psát, znát čísla, abychom uměli počítat, v přípravné hudební výchově a hudební nauce se učíme totéž. Mluvíme zde však hudební abecedou, jíž jsou noty. Pokud chceme hrát na nástroj či zpívat, musíme umět rovněž číst, psát i počítat, avšak v hudební rovině, což není nic jednoduchého a chce to mnoho vlastního úsilí, abychom se tento dorozumívací jazyk naučili.

Hudební nauka je vědou, která vychází z dosavadních zkušeností mnoha umělců a skladatelů a vzniká především z jejich praxe. Neučíme se však pouze teorii, snažíme se v žácích probudit zájem o hudbu a rozvíjet jejich hudební schopnosti v podobě rytmických, pohybových, poslechových či pěveckých cvičeních, ale především se snažíme, aby si vytvořili kladný vztah k hudbě – ať už k té klasické, nebo moderní. I proto je výuka přípravné hudební výchovy a hudební nauky zařazena jako povinný předmět ke studiu všech hudebních nástrojů a zpěvu.

Skip to content